סוגי מנעולים נפוצים

סוגי מנעולים נפוצים

אנו פוגשים את המנעולים שלנו מספר פעמים בכל יום- כאשר אנו יוצאים לעבודה, לוקחים את הילדים לחוג בשעות אחר הצהריים, חוזרים מהקניות, יוצאים בערב ופותחים את הרכב, מחנים את הרכב ועולים לביתנו וכו' ומכיוון שהם שומרים על בני הבית ועל הרכוש שלנו עלינו לבחור אותם בקפידה. השוק מציע לנו מגוון מנעולים כאשר המנעולים הנפוצים לדלתות הבית הינם: מנעול לשונית, מנעול צילינדר, מנעול של תיבת דואר, מנעולים חבויים ומנעול עליון.

להלן הסבר קצר על סוגי המנעולים:

*מנעול לשונית- מנעול פשוט וזול. כאשר מסובבים את המפתח מסתובבת לשונית המתכת וגורמת לדלת להיצמד למקומה ולא להיפתח. מכיוון שמדובר על מנעול פשוט קל לפרוץ אותו ולכן לא רצוי להשתמש בן כאשר מדובר על דלתות כניסה.

*מנעול צילינדר- מנעול פופולארי, חזק, עמיד וקשה לפריצה כך שהוא מתאים לדלתות כניסה. מנעולי הצילינדר יקרים אך מדובר על השקעה משתלמת.

*מנעול תיבת דואר- מנעול רגיל שקיים בגדלים שונים, ההגנה שהמנעול מספק אינה גבוהה אך הוא עונה על הצרכים של אנשים רבים.

*מנעול חבוי- המנעול החבוי מיועד לחלונות ולדלתות הזזה ובמרבית המקרים הוא מופעל באמצעות לשונית או כפתור אשר מבצעים את הנעילה. המנעול החבוי הינו בטיחותי ביותר.

*מנעול עליון- את המנעול מתקינים מעל המנעול הרגיל. המנעול מתאים לדלתות שעשויות מעץ משום שקל יותר לפרוץ אותן ובאמצעותו ניתן לספק הגנה נוספת.

* מערכות מיגון לרכב- מערכות המיגון לרכבים כוללות מנעולים מתוחכמים, אזעקות, מפתחות, חיישנים, מערכות שנעזרות בלווינים, אימובילייזר עם מפתחות, מצלמות אבטחה, קודנים שמספקים הגנה אלקטרונית ומכנית ועוד.

איך לבחור מנעול?

להלן כמה פרמטרים שיסייעו לכם לבחור במנעול המתאים:

כאשר בוחרים מנעול יש להתחשב בכמה גורמים:

  1. יש לבחור במנעול איכותי שיקשה על הפורצים אך יאפשר לכם לפתוח ולנעול את הדלת בקלות- כמובן שיש להתאים את המנעול למטרה- לדירה, לרכב, לאופניים וכו'.
  2. יש לבדוק את התקנים של המנעול, הדבר חשוב מאוד גם לחברת הביטוח.
  3. יש לבחור בספק איכותי ומורשה- יש לרכוש את המנעול ממנעולן מורשה ואמין שמספק פתרונות נעילה איכותיים ויכול לענות על שאלות ולספק ייעוץ במידת הצורך.