החלפת צילנדר בדלת

החלפת צילנדר

אם אבדתם את המפתח של הדלת, אם גנבו לכם את המפתח, אם המנעול תקול, אם מנגנון הנעילה נשחק, אם אתם רוצים למקסם את תחושת הביטחון שלכם ולהחליף את המנעול לצילינדר חדיש יותר, אם פרצו לכם לבית, אם עברתם לדירה חדשה או למשרד חדש וכו' יהיה עליכם להחליף צילינדר- התפקיד של הצילינדר הוא להעביר את מנגנון הדלת למצב פתיחה או נעילה ולמנוע פריצות.

השוק מציע מגוון סוגים של צילינדרים אשר מתאימים למנגנונים שונים והם נבדלים זה מזה ברמת הבטיחות. החלפת הצילינדר היא משימה שדורשת צילינדר חדש, מברג וידיים טובות- כך שהיא לא מתאימה לכל אחד.

רוצים להחליף צילינדר? איך מחליפים צילינדר?

להלן הפעולות שיש לבצע כאשר מחליפים צילינדר:

*יש לשמור על כל החלקים.

  1. יש לשחרר את כל הברגים שמקבעים אל הלוח המגן אל הדלת. בתחילה יש להשתמש במברג ולאחר מכן יש לשלוף את הברגים באמצעות הידיים.
  2. יש לשחרר את הבורג של דופן הידית של הדלת. יש לבצע זאת באמצעות מפתח אלן.
  3. לאחר שחרור הברגים יש לשלוף את לוח המגן והידית.
  4. יש להסיר את הכיסויים שנמצאים על המנעול ולשחרר את הבורג האמצעי שנמצא בדופן הפנימית- בורג זה מקבע את הצילינדר.
  5. יש לשחרר את האומים שנמצאים בצדדים של הצילינדר. יש לעשות זאת באמצעות בוקסה וראצ'ק (ידית שמהדקת אומים וברגים) ולשלוף את הלוחית.
  6. לאחר שהצילינדר משוחרר ניתן להוציא אותו ולהתקין צילינדר חדש. חשוב לעשות זאת בעדינות ולהתאים את הצילינדר למנעול. לאחר מכן יש לקבע את הצילינדר בעזרת אותו הבורג שהוצא מדופן הדלת הפנימית.
  7. יש להשיב ולהבריג את החלקים בחזרה ולבצע זאת באופן הבא: ראשית- יש להחזיר את הלוחית כך שתמצא מסביב לצילינדר ולחזק אותה עם האומים, לאחר מכן יש להרכיב את הלוח המגן באמצעות הברגים, להבריג את הידית של הדלת ולהבריג אותה שוב בעזרת מפתח אלן.
  8. יש לבדוק את הדלת- לבדוק האם המפתח מתאים למנעול, לסובב אותו בכיוונים שונים ולנסות לנעול ולפתוח את הדלת.

במידה ולא מתחשק לכם לבצע את התהליך בעצמכם או במידה וניסיתם אך לא הצלחתם מומלץ עבורכם לפנות אל מנעולן מקצועי ומוסמך אשר יבצע את העבודה בצורה הטובה ביותר.